تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۶۶۰۴ دلار/تن را لمس کند و چنانچه بتواند این سطح را بشکند زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت جهانی مس به سوی سطح ۶۵۳۰ فراهم می آورد که این هدف در نمودار زیر مشخص است.

به باور ما این حرکت برگشتی که از سطح ۶۵۳۰ (پایین ترین سطح روز ۱۷ اکتبر) آغاز گردیده تکمیل شده است و روند نزولی قبلی دوباره از سرگرفته شده است زیرا همانگونه که در نمودار می بینیم این موج اصلاحی نتوانست از سطح مقاومت ۶۶۹۹ عبور کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی (c) واقع شده است که این موج از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) شروع شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت جهانی مس به پایین سطح حمایت ۶۶۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) رسیده و احتمال اینکه بتواند از این سطح با قدرت عبور کند و تا سطح ۶۶۰۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) سقوط کند محتمل است.

لازم به ذکر است که در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه مقاومت ۶۶۹۹ شکسته شود موجب صعود به سطح ۶۷۸۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می گردد.

بنابراین برای امروز عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۶۶۹۹ احتمال شروع مجدد روند نزولی مس را فراهم کرده و امروز نیز با شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۰۴، حرکت نزولی مس شدت بیشتری خواهد گرفت و تا سطح ۶۵۳۰ دلار/تن پایین می آید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن با توجه به آنکه قیمت نتوانسته از سطح مقاومت ۲۰۱۰ دلار/تن عبور کند، پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به سطح ۱۹۷۸ کاهش یابد که می تواند راه را برای ادامه کاهش قیمت هموار کند.

براساس تحلیل تکنیکال و شمارش امواج الیوت ، این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۹۳٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ اکتبر) تشکیل شده است.

در نمودار پایین مشاهده می فرمائید که یک سقف دو قلو کوچک در اطراف سطح مقاومت ۲۰۱۰ ساخته شده که هدف نزولی ۱۹۷۸ را نمایان می سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی واقع شده است و از این رو امکان کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی قوت بیشتری خواهد گرفت.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۱۰ باعث رشد قیمت به سطح ۲۰۲۹ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود. در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم